Zoals jullie inmiddels al wel hebben gezien of gehoord is het loonbedrijf nog niet gestart met het aanleggen van de weg of het inzaaien van onze startbaan. Helaas maar het weer van de afgelopen tijd heeft ook niet meegezeten, het veld is drijf maar dan ook drijf nat. De voertuigen zakken daar zo in weg. Even wachten op wat beter weer. Het loonbedrijf heeft aangegeven zo spoedig mogelijk te gaan beginnen. We houden jullie op de hoogte.
Modelvliegen bij de TRMC is niet alleen groen omdat het gras mooi groen is, we willen en zijn gewoon een hele groene vereniging. Onze modellen zijn voorzien van electromotoren met als energiebron een lipo accu. Net als het nieuwe rijden is dit ook groen en hierdoor een minimale co2 print. Nog mooier als je het laden van lipo’s ook nog eens doet met zonnepanelen. Gelukkig hebben de meeste leden inmiddels al zonnepanelen op hun dak. Hoe groen wil je je hobby hebben? Ook de vereniging zelf denkt er over na om het laden van lipo’s op ons veld mogelijk te gaan maken met zonnepanelen, het bestuur is daar al mee bezig kreeg de website beheerder te horen deze week. Positief vinden wij en ga zo door.
Als straks het veld realiteit is willen we ook een laag mogelijke geluidsdruk veroorzaken op de omgeving. Om meer herrie te maken dan de nabij gelegen N18 is al een hele opgave, onze motoren en moderne propellers zijn al muisstil. We hebben bv een geluidsmeting gedaan aan een drone, de DJI Air 2S. Dit is een drone die inmiddels 2 jaar op de markt is en veroorzaakt op 1 meter hoogte 7 meter afstand slechts 48 dB met de 4 propellers. Dat is ver beneden de norm. De allernieuwste drone’s zijn nog stiller. Om nu goed in kaart te brengen wat de totale geluidsdruk op de omgeving te krijgen willen we gaan meten hoeveel vluchten we maken op vliegdagen. Voor het aanvang van het modelvliegen moeten we contact opnemen met de toren van vliegveld Twente en ons registreren via een QR code die straks op de schuilplek te vinden is. Scan deze met de telefoon en vul in het kort de vragen in. Hoe simpel wil je het hebben? Geen telefoon bij je? Vul dan het formulier in dat bij de schuilplek komt te liggen of doe het thuis vooraf aan het vliegen. In deze QR code vind je dan een aantal vragen, de laatste vraag is “hoeveel vluchten verwacht je te gaan maken” , dit is afhankelijk van het aantal lipo’s die je mee brengt. Over het algemeen is 1 lipo gelijk aan 1 vlucht.
Bij het elektro-zweefvliegen kun je al heel veel geluid besparen door alleen bij de start de motor te gebruiken en verder alleen te zweven op de aanwezige thermiek, zo kun je natuurlijk ook veel langer vliegen.
Samen worden we de groenste modelvliegclub van Nederland met ook nog eens de laagste geluidsdruk op de omgeving.
Zoals jullie inmiddels al wel hebben gezien of gehoord is het loonbedrijf nog niet gestart met het aanleggen van de weg of het inzaaien van onze startbaan. Helaas maar het weer van de afgelopen tijd heeft ook niet meegezeten, het veld is drijf maar dan ook drijf nat. De voertuigen zakken daar zo in weg. Even wachten op wat beter weer. Het loonbedrijf heeft aangegeven zo spoedig mogelijk te gaan beginnen. We houden jullie op de hoogte.
Modelvliegen bij de TRMC is niet alleen groen omdat het gras mooi groen is, we willen en zijn gewoon een hele groene vereniging. Onze modellen zijn voorzien van electromotoren met als energiebron een lipo accu. Net als het nieuwe rijden is dit ook groen en hierdoor een minimale co2 print. Nog mooier als je het laden van lipo’s ook nog eens doet met zonnepanelen. Gelukkig hebben de meeste leden inmiddels al zonnepanelen op hun dak. Hoe groen wil je je hobby hebben? Ook de vereniging zelf denkt er over na om het laden van lipo’s op ons veld mogelijk te gaan maken met zonnepanelen, het bestuur is daar al mee bezig kreeg de website beheerder te horen deze week. Positief vinden wij en ga zo door.
Als straks het veld realiteit is willen we ook een laag mogelijke geluidsdruk veroorzaken op de omgeving. Om meer herrie te maken dan de nabij gelegen N18 is al een hele opgave, onze motoren en moderne propellers zijn al muisstil. We hebben bv een geluidsmeting gedaan aan een drone, de DJI Air 2S. Dit is een drone die inmiddels 2 jaar op de markt is en veroorzaakt op 1 meter hoogte 7 meter afstand slechts 48 dB met de 4 propellers. Dat is ver beneden de norm. De allernieuwste drones zijn nog stiller. Om nu goed in kaart te brengen wat de totale geluidsdruk op de omgeving te krijgen willen we gaan meten hoeveel vluchten we maken op vliegdagen. Voor het aanvang van het modelvliegen moeten we contact opnemen met de toren van vliegveld Twente en ons registreren via een QR code die straks op de schuilplek te vinden is. Scan deze met de telefoon en vul in het kort de vragen in. Hoe simpel wil je het hebben? Geen telefoon bij je? Vul dan het formulier in dat bij de schuilplek komt te liggen of doe het thuis vooraf aan het vliegen. In deze QR code vind je dan een aantal vragen, de laatste vraag is “hoeveel vluchten verwacht je te gaan maken”, dit is afhankelijk van het aantal lipo’s die je mee brengt. Over het algemeen is 1 lipo gelijk aan 1 vlucht.
Bij het electro-zweefvliegen kun je al heel veel geluid besparen door alleen bij de start de motor te gebruiken en verder alleen te zweven op de aanwezige thermiek, zo kun je natuurlijk ook veel langer vliegen.
Samen worden we de groenste modelvliegclub van Nederland met ook nog eens de laagste geluidsdruk op de omgeving.